Importanta optimizarii interne in site

Deloc de neglijat este optimizarea paginilor interne ale site-ului web. Optimizarea interna, on-page, contine tehnici aplicate paginii web, pentru o buna clasare in motoarele de cautare. Majoritatea proprietarilor de site-uri web, nu dau importanta acestei tehnici de optimizare.

Optimizarea on-page presupune optimizarea continutului paginii, a titlului si meta tagurilor, folosirea etichetelor h1, h2. Sa nu uitam optimizarea imaginilor dintr-un site, utilizand tagurile ALT si Title pentru a permite robotilor sa citeasca imaginile.

1 Optimizarea continutului

Optimizarea continutului paginii web reprezinta cel mai important pas in optimizarea on-page. Alegerea cuvintelor cheie si plasarea lor in context este o tehnica care trebuie bine inteleasa si aplicata. Fiecare cuvant cheie trebuie bine cercetat, analizat, pentru a vedea cu care am putea avea mai mult success. Cuvintele cheie vor fi puse in pagina intr-o forma naturala, cursiva.

ATENTIE ! Nu trebuie sa abuzam de cuvintele cheie, deoarece motoarele de cautare pot detecta abuzul de cuvinte cheie ducand la penalizarea paginii.

2. Titlul paginii si meta tag-urile

Titlul paginii apare in partea de sus a browser-ului si este, de asemenea , afisat ca titlul site-ului tau in SERP’s(Search Engine Results Page).Titlul paginii ar trebui sa contina cateva cuvinte cheie pe care le consideri importante.Se recomanda ca titlurile sa fie unice pentru fiecare pagina din site.

Meta tag-urile sunt cuvinte sau fraze cheie care ofera informatii despre continutul unei pagini web si definesc acea pagina pentru spideri si motoare de cautare. Meta tag-urile nu sunt vizibile pentru userii site-ului, acestea pot fi vizualizate doar in sursa unei pagini.

Trebuie mentionat faptul ca motoarele de cautare precum Google nu mai ia in considerare meta keywords-urile unei pagini web.

ATENTIE! Deşi nu mai poate aduce beneficii SEO, poate semnala însă motoarelor de căutare eventuale tendinţe de spam, precum keyword stuffing. Trebuie utilizat, aşadar, cu moderaţie (5-6 cuvinte-cheie incluse) sau… deloc.

3. Etichetele h1, h2, … h6

O importante deosebita se acorda formatarii titlurilor textului, utilizand cele 6 etichete h1, h2 pana la h6.

4. Formatarea imaginilor

Imaginile nu pot fi citite de motoarele de cautare. De aceea pentru a putea fi interpretate de roboti, trebuie sa adaugam etichetei atributul ALT pentru a putea explica ce reprezinta imaginea. Utilizarea atributului ALT ajuta atat robotii motoarelor de cautare, cat si utlizatorii carora imaginile nu li se pot incarca in browser.

5. Linkuri interne

Importanta are si structura ierarhica a linkurilor in site, dimensiunea lor cat si calitatea lor.

6. Sitemap

Un sitemap este un fisier html sau xml care contine toate linkurile din site-ul tau.Este important pentru site sa detina un sitemap pentru a ajuta robotii sa iti gaseasca absolut toate paginile din site.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *